Notre partenariat

PPPC, SAGE, et PPAI

PPPC is very pleased to announce a new strategic relationship between PPPC, SAGE, and PPAI that will deliver one comprehensive membership solution to promotional products distributors and suppliers in Canada.

In addition to your existing PPPC membership benefits, this strategic relationship will provide new and existing members with the industry’s leading technology solutions, provided by SAGE, as well as access to the trade shows, publications, education & networking opportunities, business savings benefits, and legislative initiatives, provided by PPAI.

Cette relation stratégique fournira aux membres les outils et les services dont ils ont besoin pour faire croitre leur entreprise et la renforcer!

Pour de plus amples renseignements :

PPPC

Katrina Derksen
Event & Membership Manager
T: 866-450-7722 ext 209
katrina@pppc.ca

SAGE

Blake Bozeman
Vice President of Sales
T: 214-631-6000
Blake.Bozeman@sageworld.com

PPAI

Lucy Olvera
Membership Sales Leader
T: 972-258-3032
lucyo@ppai.org


PPPC is the leading not-for-profit organization for the Canadian promotional products industry with the most comprehensive networking and professional development offering. With PPPC’s strategic relationship between SAGE and PPAI, their members will receive the industry’s leading technology solutions, trade show opportunities, as well as education, networking opportunities, business savings benefits, and legislative initiatives.

« Nous avons passé les derniers mois à écouter nos membres en prêtant une oreille attentive à leurs demandes », explique Heidi Reimer-Epp, présidente du conseil d’administration des PPPC. « À partir de là, nous avons formulé nos trois objectifs pour cette année : fournir à nos membres des solutions technologiques éprouvées, améliorer la valeur de l’adhésion à notre association, et organiser des expositions commerciales qui valent le détour. »

Les distributeurs peuvent désormais bénéficier d’un soutien aux membres et de puissantes capacités de recherche de produits grâce au prix avantageux de l’adhésion aux PPPC, soutenue par trois des organisations les plus solides du secteur des produits promotionnels. Les fournisseurs bénéficieront de tous les avantages d’une adhésion à SAGE Advantage, qui leur permet de vérifier leurs produits, de mettre à jour les informations sur leurs produits et leurs activités, et de faire de la publicité sur toutes les plateformes de SAGE et sur les sites Web des distributeurs.

« C’est exactement le partenariat que nous recherchions pour aider nos membres à développer leurs entreprises et à renforcer l’industrie des produits promotionnels au Canada », déclare Jonathan Strauss, président et chef de la direction des PPPC. « Nos membres nous disent qu’ils ont besoin d’une solution technologique qui fonctionne, et nous sommes ravis d’avoir un partenaire éprouvé avec SAGE. Nous sommes également impatients de continuer à apprendre des nombreux succès de la Promotional Products Association International (PPAI) et de travailler avec elle pour développer nos programmes et services. »

As part of this relationship, all new and renewing PPPC distributor members will receive a two-user subscription of SAGE Total Access, which includes SAGE Online, SAGE Web and SAGE Mobile, and provides distributors with a suite of product research, presentations, CRM, order management and virtual sampling solutions. In addition, distributor members will receive a PPAI membership, providing access to educational resources, networking opportunities, legislative initiatives, and various business-saving benefits. Also, as part of this relationship, all new and renewing PPPC supplier members will receive a SAGE Advantage Membership as part of their PPPC membership. These new PPPC member benefits will be issued each year upon payment of PPPC membership dues.

In connection with the launch of this new relationship, PPPC is also offering all current PPPC distributor members who are not already SAGE Total Access subscribers access to SAGE Total Access plus PPAI membership until their next PPPC renewal date. PPPC supplier members who are not already SAGE Advantage Members will also have access to SAGE member benefits until their next PPPC renewal date. These complimentary subscriptions and memberships will be automatically activated by July 1, 2018. Each member will receive login instructions from SAGE via email when the member’s service is active.

« SAGE est le chef de file dans l’apport d’outils de gestion d’entreprise à l’industrie depuis plus de 26 ans », souligne David Natinsky, président de SAGE. « Les membres des PPPC attendaient depuis longtemps une solution technologique qui fonctionnerait pour eux au Canada. Compte tenu de notre expérience dans l’industrie et de notre connaissance approfondie du marché canadien, nous sommes convaincus que nous pouvons fournir les outils et les services que les membres des PPPC recherchent pour les aider à réussir sur le marché canadien des produits promotionnels. »

In addition to many tailor-made features for the Canadian promotional products industry, SAGE has already implemented French language customer presentations in the recently released SAGE Online 14. A comprehensive development roadmap and implementation schedule, adding French language support to many of its services and client-facing materials are in progress, with new features being added as soon as July 1, 2018, and continuing into early 2019. These features will include a browser-based client for distributor research and business management as part of Total Access, client-facing email campaigns and distributor and company store websites, to name a few.

Hébergeant la plus grande base de données de l’industrie, avec plus d’un million de produits promotionnels et au-delà de 4 300 fournisseurs, SAGE va lancer un effort pour intégrer toutes les données des fournisseurs membres des PPPC qui ne font pas encore partie de sa base de données. Avec le soutien d’une adhésion à SAGE Advantage, les membres fournisseurs auront plusieurs options pour télécharger leurs données et faire de la base de données SAGE une solution encore plus complète pour tous ses utilisateurs.

“This is the future of how you’re seeing not-for-profit organizations collaborating together and working with for-profit companies that bring best-of-breed products and services to the industry,” says Paul Bellantone, CAE, president and CEO of PPAI. “I think this is really representative of how organizations are looking forward to what their members need today and what they need going forward. We think this is an opportunity for us to marshal our resources together, grow, and protect the industry in ways we haven’t been able to do before.”


À propos des PPPC

Fondée en 1956, les Professionnels en produits promotionnels du Canada (PPPC) constituent l’association nationale sans but lucratif des fournisseurs et distributeurs de produits promotionnels pour les cadeaux d’entreprise, les récompenses, les incitatifs, les primes et les produits publicitaires spécialisés. Leur mission consiste à orienter, inspirer et faire progresser cette industrie de 1,8 milliard de dollars grâce à la force d’au-delà de 6 000 entreprises actives dans l’industrie et de leurs plus de 20 000 employés à travers le Canada. Pour plus de détails, consultez le site www.pppc.ca/fr/.

À propos de SAGE

Based in Addison, Texas, SAGE is the leading provider of information, marketing and business management solutions to the promotional products industry. In addition to SAGE’s flagship SAGE Online™, SAGE Mobile™, and SAGE Web™ research and business management services, SAGE also provides the industry with other research services, order management, website and email services, e-commerce solutions, end-buyer catalogs, artwork services, payment processing, tradeshows, tradeshow management services, and lead retrieval software. SAGE is also the exclusive technology partner of the Promotional Products Association International (PPAI) and of Promotional Product Professionals of Canada (PPPC). For more information, please visit www.sageworld.com or call 800-925-7243.

À propos de la PPAI

Founded in 1903, the Promotional Products Association International is the world’s largest and oldest not-for-profit association serving over 15,000 corporate members of the $23.3 billion promotional products industry, which comprises more than 40,500 businesses and a workforce of more than 500,000 professionals. PPAI represents the industry in Washington, D.C., and advocates on its behalf. PPAI operates The PPAI Expo, the industry’s largest trade show; provides the leading promotional products safety and compliance program, a prestigious professional development and certification program; and publishes industry trade journals and publications. The multibillion-dollar industry includes wearables, writing instruments, calendars, drinkware and many other items, usually imprinted with a company’s name, logo or message. For more information, visit PPAI.org.